НБУ встановив вимоги до кредитних посередників

0

Національний банк вперше установив вимоги до кредитних посередників банків та їх діяльності у сфері споживчого кредитування. Відповідальність за порушення посередником законодавства лежить на банку, з яким він уклав договір.

Відповідні зміни передбачено постановою Правління НБУ 8 червня 2017 року № 50 «Про впорядкування діяльності кредитних посередників у сфері споживчого кредитування на ринку банківських послуг», яка набула чинності з 10 червня.

Відповідно до встановлених НБУ вимог кредитний посередник повинен:

· належати до резидентів та мати повну цивільну дієздатність;

· мати достатній рівень знань у сфері споживчого кредитування;

· мати бездоганну ділову репутацію;

· відповідати встановленим вимогам протягом усього періоду своєї діяльності. Таку відповідність постійно контролюватиме банк, з яким кредитний посередник уклав договір.

Якщо кредитний посередник відповідає усім вимогам, то він має право розпочати свою діяльність після укладення з банком посередницького договору та оприлюднення банком даної інформації на власному сайті.

У разі невідповідності кредитного посередника встановленим НБУ вимогам банк повинен:

· достроково розірвати з ним посередницький договір;

· звернутися до НБУ для виключення інформації про кредитного посередника з переліку;

· припинити видачу споживчих кредитів із залученням такого кредитного посередника.

Вестиме перелік кредитних посередників Національний банк. Його ведення передбачає:

— автоматичне включення чи виключення інформації про кредитного посередника (на підставі отриманого від банку файлу-повідомлення зі зворотним надсиланням НБУ квитанції-підтвердження про включення/виключення відомостей до/з переліку);

— збирання та облік загальних відомостей про кредитного посередника (найменування, адреса, номер телефону тощо) та про посередницький договір (дата укладення та номер, дата початку та закінчення дії, ПІБ підписантів, перелік посередницьких послуг, відомості про статус кредитного посередника).

У регулятора переконані, що зміни сприятимуть тому, що кредитні посередники надаватимуть споживачам більш повну інформацію про банки, банківські продукти, умови отримання кредитів, а також нестимуть за це відповідальність перед споживачами.